Ostin pre-paid numeroni Nanchangista. Olen nyt Shanghaissa excursiolla. Löin pin-koodin väärin kolomesti, tarvin puk-koodin. Menen passin kanssa China Mobilen liikkeeseen. Sannoin, että PUK koodin tarvis. Ei voida auttaa ku oot ostanu numeros Nanchangista. Voi hyvä helevetti!

Vähä sama ku jos sie ostat Rovaniemeltä puhelinliittymän niin sie et voi saaha PUK koodia Helsingistä siihe? No onhan se pohjimmiltaan asiakkaan vika jos se ei tajua laittaa koodia oikein. Aina häviää.

Noo, koitinhan minä soittaa palavelunumeroon ja aktivoia sieltä sitä. Mutta kun ei. Yksi ja sama palavelunumero ohojaa aina paikalliseen firmaan, jonka vuoksi ei sitten onnistu. 

No soitinpa sitte kiinalaiselle kaverille joka sitte lupas auttaa. Se soitti pian takas ja sano, että kun sain SIM-korttini aikanaan, niin missä se luottokorttikeissi siihen on. Siis se, missä se pieni SIM on kiinni. Sannoin etten oo koskaan saanukkaan. Siinä on kuulemma joku palavelukoodi jonka avulla homma ratkeais. Saattaahan se olla minun sopimuksessa sitte. En tiiä. Ei kukaan kertonu. Aina häviää.

Toisaalta, kukapa minulle täällä soittais ku oon suomalaisten kanssa muutenkin liikenteessä? Tasapeli.